Vákuová pumpa je všestranný nástroj používaný na diagnostiku systémov založených na tlaku alebo vákue v automobiloch a technológiách. Má mnoho príslušenstva, takže sa dá použiť takmer v akejkoľvek motorovej alebo systémovej jednotke.
Pumpa YT-0674 má prepínač, ktorý umožňuje vytvoriť vákuum alebo tlak v závislosti od jeho polohy.
Pohyb prepínača smerom k výstupu pumpy vytvorí vákuum pri čerpaní. Pohyb prepínača smerom k rukoväti vytvorí tlak pri čerpaní.
Rozsah merania: od -1 do 3 bar
Nasledujúce systémy a systémy môžu byť diagnostikované pomocou pumpy, vrátane: Počítačové ovládacie jednotky motora: - barometrické tlakové senzory (BARO) - PCV systém - systém recirkulácie výfukových plynov (EGR) - tlakové senzory s hrubým filmom (MAP) Zariadenia na ovládanie zapaľovania: - vákuový predstih zapaľovania - zadržiavací ventil: SDV, RCV Brzdový systém: - tradičné brzdy - ABS brzdy - vzduchové brzdy - brzdové potrubie - posilňovač brzd Ďalšie systémy: - klimatizácia - tempomat - palivová nádrž a palivový systém - vákuový systém zatvárania dverí Diagnostika systému recirkulácie výfukových plynov (EGR) Ventil systému EGR je príklad ventilu ovládaného vákuom. Ak nie je prítomné vákuum, ventil je zatvorený a výfukové plyny nesmú uniknúť ventilom. Ak sa na ventil aplikuje vákuum, otvorí sa, čo umožňuje recirkuláciu výfukových plynov. Diagnostika tlakového senzora s hrubým filmom (MAP) - Zmontujte pumpu a systém nádrže ako pri odvetrávaní brzdových strmeňov, potom pripojte vákuový konektor senzora - Stlačte páku pumpy, kým ukazovateľ nezobrazí -0,5 baru. Ukončite čerpanie a sledujte ukazovateľ, mal by byť statický. Ak sa ukazovateľ pohybuje, znamená to, že senzor MAP je chybný - Pri práci senzor MAP posiela spätné signály počítaču ovládania. Frekvencia signálu sa pohybuje medzi 85 Hz a 160 Hz v závislosti od úrovne vákua. Na meranie frekvencie je potrebný frekvenčný merací prístroj, ktorý sa musí pripojiť podľa pokynov senzora a meracieho prístroja. Odvetrávanie brzdových strmeňov- Uistite sa, že expanzná nádrž brzdového systému je naplnená kvapalinou do nominálneho objemu - Vykonajte odvetrávanie v nasledujúcom poradí: - hlavný brzdový valec, ak má odvetrávací ventil - Brzdové strmeňe v poradí od najbližšieho k hlavnému brzdovému valcu po najvzdialenejší - Pripojte krátku hadicu k konektoru na spodnej strane krytu nádrže pumpy - Zatvorte nádrž pumpy krytom - Pripojte dlhé flexibilné hadice k konektorom na kryte. Pripojte jeden koniec dlhej hadice k pumpe, druhý koniec k odvetrávaciemu ventilu brzdového strmeňa (kríza). Ak je to potrebné, použite adaptér - Stlačte páku pumpy 10 - 15 krát, aby ste vytvorili vákuum v nádrži pumpy - Otočte odvetrávací ventil o 1/4 - 1/2 otáčky, aby sa nádrž pumpy naplnila kvapalinou, približne do výšky 5 cm. Uzavrite odvetrávací ventil - Odpojte čiaru pumpy od odvetrávacieho ventilu, postup odvetrávania je ukončený - Predtým, ako opakujete postup odvetrávania na ďalšom strmeňu, vyprázdnite kvapalinu v nádrži pumpy a doplňte kvapalinu v brzdovom systéme na nominálnu úroveň.
Upozornenia na použitie:
Pozor! Pri práci vždy používajte osobné ochranné prostriedky.